پنینی مرغ و قارچ
پنینی مرغ و قارچ
آشپزیزندگی

طرز تهیه پنینی مرغ

نظرات

پنینی یکی از میان‌وعده‌های پرطرفدار در منوی کافه‌ها و رستوران‌هاست که درواقع نوعی ساندویچ گریل شده است. این ساندویچ در اصل ایتالیایی است و با دو نوع نان ایتالیایی به نام‌‌های چاباتا و میکتا درست می‌شود. چاباتا نوعی نان ایتالیایی است که به شکل ورقه‌ای و مانند نان تست آن را برش می‌دهند و روی آن مقداری زیادی آرد می‌پاشند تا تقریبا سفید شود. خمیر داخل آن هم دارای سوراخ‌هایی به اندازه‌های متفاوت است. میکتا هم نوعی نان سفید است که حالت متورم دارد و قسمت بالای نان برآمده است. البته به طور کلی این غذا در کشورهای مختلف با نان‌های دیگر مثل باگت یا نان تست درست می‌شود اما ویژگی که بین پنینی در سراسر دنیا مشترک است، نان گرم و گریل شده آن است. پنینی از هر نوعی که باشد و در هر کشوری که درست شود، آن را گریل کرده یا در توستر، تست می‌کنند. در ادامه با پنینی مرغ و قارچ که در دنیا بسیار معروف است با طرز تهیه آن آشنا می‌شویم.

پنینی مرغ و قارچ

مرغ و قارچ یکی از ترکیب‌های خوشمزه است که در بسیاری از غذاها مثل پاستا، خوراک مرغ و چیکن استراگانف به کار می‌رود. یکی دیگر از غذاهایی که با این ترکیب درست می‌شود، پنینی مرغ و قارچ است. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه و آسان مواد زیر را آماده کرده و مطابق با دستورالعمل پیش روید.

مواد لازم پنینه مرغ و قارچ:

قارچ
سیر خرد شده
فیله مرغ
نان تست
نمک و فلفل
روغن
کره

طرز تهیه پنینی مرغ و قارچ

ابتدا در یک تابه روغن بریزید و بعد از اینکه کمی داغ شد، سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. وقتی رنگ آن مقداری عوض شد قارچ‌های خرد شده را هم به آن اضافه کنید. مقداری آب مرغ هم در تابه بریزید و همراه با نمک و فلفل بگذارید تا طعم‌دار شود و بعد کمی کره هم در آن آب کنید. اکنون سس قارچ آماده است و نوبت پختن مرغ می‌رسد. فیله مرغ را به چند قسمت تقسیم کرده و ببرید. هر قسمت را روی یک کیسه فریزر بگذارید و روی آن نمک و فلفل بپاشید. سپس روی آن را با کیسه فریزر بپوشانید و با بیفتک کوب بزنید. تکه‌های کوبیده شده مرغ را داخل روغن داغ بیندازید و تفت دهید.

روش تست کردن نان پنینی

یک طرف نان تست را کره بمالید و آن را داخل تابه‌ای که از قبل کف آن چرب شده است، بگذارید. توجه داشته باشید که قسمت کره‌ای نان کف تابه باشد. روی نان تست کمی پنیر موزارلا و پارمزان بریزید و صبر کنید تا با حرارت آب شود. سپس نان را از تابه درآورده و روی آن سس قارچ بریزید و بعد مرغ را روی آن قرار دهید و دوباره روی مرغ سس قارچ بریزید و لایه نهایی را به نان تست پنیری دیگری اختصاص دهید. روش دیگر این است که ساندویچ را همراه با نان در ساندویچ‌ساز قرار دهید تا نان آن تست شود یا اینکه نان را اول به صورت جداگانه در توستر بگذارید.

 

مطالب مرتبط

تخت سلیمان

مقاله قبلی

طرز تهیه باقالی پلو مجلسی

مقاله بعدی

2 نظرات

  1. عالی و زیبا

    1. امیدوارم که درست کنید و لذت ببرید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*