عکس غنیمت اژدری
عکس غنیمت اژدری
اخباراخبار ایرانبیوگرافی

غنیمت اژدری که بود ؟ بیوگرافی و عکس

نظرات

بیوگرافی غنیمت اژدری

“غنیمت اژدری” دیروز در حادثه‌ی هواپیمایی درگذشت
او برای مراسم نامزدی خود به ایران آمده بود و به تازگی در مقطع دکترای محیط‌زیست در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شده بود و از خبرنگاران حوزه محیط‌زیست و از ارزشمندترین فعالان این حوزه بود. او سالها برای حقوق ایلات و عشایر در مناطق مختلف تلاش میکرد.

غنیمت اژدری سال‌ها بود که از شیراز به تهران آمده و برای حقوق عشایر و تنوع زیستی فعالیت می‌کرد. او یکی از مسافران پرواز اوکراین بود و هنوز از تهران اندکی دور نشده بود که به زمین نشست. هرکسی اگر یک بار به سازمان محیط‌زیست گذرش افتاده باشد، ردی از غنیمت را در آنجا می‌بیند.

غنیمت اژدری
غنیمت اژدری

غنیمت اژدری در راه حفاظت از تنوع زیستی ایران مدام در سفر بود، در پرونده آشوراده همراه سازمان‌های مردم‌نهاد و در کنفرانس‌های بین‌المللی نماینده‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد ایران. خودش قشقایی بود و می‌دانست زندگی ایل به قلمرو وابسته است، از این‌رو مدام به دنبال قلمرو عرفی‌شان می‌گشت، آن را با ریش‌سفیدان و گیس‌سفیدان می‌کشید و در ادارات دولتی مدام از حقوق آنها می‌گفت…

پرواز تهران- کی‌یف که بلند شد لابد غنیمت نگاهی به آن بیرون انداخته، کمربند را بسته و در صندلی‌اش آرام گرفته‌، به چه چیز فکر می‌کرده‌، به جلسه‌ای که قرار بوده در آن شرکت کند، یا خانواده‌اش در شیراز. آیا توانسته لحظه‌ای چشم به هم بگذارد یا نه! آن لحظه محتوم که می‌دانسته در حال سقوط است به چه فکر می‌کرده. آیا فریاد کشیده یا همین‌طور آرام بی‌هیچ صدایی به زمین برخورد کرده و تمام شده! تصویرهای هواپیما هیچ چیزی از غنیمت نشان نمی‌دهد.

بی‌شک محیط‌زیست و جامعه بومی و عشایری ایران سرمایه‌ای را از دست داده و عزادارش خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراین

گروه خبری نیلز این حادثه را به خانواده جانباختگان تسلیت عرض میکند.

مطالب مرتبط

بزرگترین تشییع جنازه های ایران و جهان

مقاله قبلی

فرهاد مجیدی نیامده استعفا داد و رفت

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*