فناوریکامپیوتر

اضافه کردن هارد SSD به لپ تاپ به جای درایو CD/DVD

نظرات
هارد ssd
هارد ssd

اگر نوت بوک شما از CD/DVD درایو استاندارد استفاده می‌کند، می‌توانید برای اضافه کردن هارد به لپ تاپ و داشتن دو هارد روی آن، به راحتی با استفاده از محفظه درایو نوری (که به عنوان OBHD – Optical Bay Hard Drive هم شناخته می‌شود)، هارد دوم را به لپ تاپ خود اضافه کنید. در واقع شما با استفاده از یک HDD Caddy و جاگذاری آن به جای درایو نوری، هارد دوم را به لپ تاپ اضافه می‌کنید. در ادامه به مراحل انجام این کار می‌پردازیم.

راهنمای اضافه کردن هارد به لپ تاپ

درایو dvd
درایو dvd

مرحله اول: اول از همه نیاز به خرید HDD Caddy دارید. سپس هارد را داخل HDD Caddy خود نصب کنید. می‌توانید از هاردهای ۲.۵ اینچی SATA یا SSD هم استفاده کنید.

hdd caddy
hdd caddy

مرحله دوم: هارد دیسک داخل Caddy را به وسیله چهار پیچ زیر آن محکم و ثابت کنید.

ssd and caddy
ssd and caddy

مرحله سوم: لپ تاپ را برگردانید. اکثر لپ تاپ‌ها دارای یک پیچ هستند که درایو نوری را به محفظه آن محکم می‌کند. برای پیدا کردن این پیچ می‌توانید به دفترچه راهنما نیز مراجعه کرده و آن را باز کنید. بعد از باز کردن پیچ، قادر خواهید بود CD/DVD را از محفظه داخلی لپ تاپ بیرون بکشید. نکته: اگر در بیرون کشیدن سی دی درایو لپ تاپ مشکل دارید، از لبه کارت بانکی برای شل کردن آن استفاده کنید.

dvd drive
dvd drive

مرحله چهارم: اکثر CD/DVD درایوها دارای یک براکت کوچک در پشت درایو هستند. براکت را باز کنید (اغلب با دو پیچ بسته شده است). این براکت کوچک فلزی به انتهای HDD Caddy منتقل خواهد شد.

مرحله پنجم : براکت کوچکی که در مرحله قبل باز کردید، به انتهای HDD Caddy ببندید.

dvd drive
dvd drive

مرحله ششم: کدی هارد را وارد محفظه درایو نوری DVD/RW لپ تاپ کرده و انتهای آن را به وسیله‌ی پیچی که از لپ تاپ باز کردید، محکم کنید. کار تمام شد! حالا شما دو هارد روی لپ تاپ دارید و می‌توانید از فضای ذخیره سازی بیشتر خود لذت ببرید و استفاده کنید.

خرید HDD Caddy برای اضافه کردن هارد به لپ تاپ

در هنگام خرید HDD Caddy توجه داشته باشید که نوع متناسب با سایز محفظه درایو نوری لپ تاپ خود را تهیه کنید، که معمولا در دو مدل ۱۲.۷ و ۹.۵ میلی متری می‌باشد.

جهت خرید و مقایسه انواع caddy ها از طریق دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید :

مشاهده مدل های مختلف و خرید caddy

از روش بالا می‌توانید برای نصب SSD روی لپ تاپ یا یک هارد دیسک دیگر علاوه بر هارد اصلی لپ تاپ استفاده کنید. همچنین می‌توانید SSD را جای هارد اصلی و هارد اصلی را با همین روش به عنوان هارد دوم لپ تاپ نصب کنید.

مطالب مرتبط

خواص خرمالو را بیشتر بشناسید

مقاله قبلی

دانلود رایگان قسمت ۳ سوم سریال فوق لیسانسه ها-سریال جدید شبکه سه

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*