انگکور وات، کامبوج
جهانگردیمسافرت

جاهای دیدنی دنیا که باید دید (قسمت دوم)

نظرات

جاهای دیدنی جهان – قسمت ۲

سفر کردن یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر انسانی می‌تواند باشد. سفرهای داخلی یا خارجی اگرچه با مسائل مادی گره خورده است، اما اگر بودجه مالی مورد نیاز آن تامین شد، حتما مقصد خود را با دقت انتخاب کنید.

فرصت زندگی‌مان در این دنیا در حال گذر است و به همین صورت، فرصت‌های‌مان نیز برای سیاحت در این دنیا کم و کم‌تر می‌شوند. بنابراین، چرا از این فرصت کوتاه نهایت استفاده را نبریم و پیش از رسیدن به غروب شکوهمند زندگی‌مان، زیباترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌های دنیا را سیاحت نکنیم؟ چه برای رفتن به یک مسافرت رویایی از قبل در حال پس‌انداز پول‌های‌تان باشید، و چه یقین داشته باشید که پایان جهان نزدیک است، همه‌ی ما باید فهرستی از جاهای دیدنی جهان را جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنیم. اگر به اندازه‌ای توانمند باشیم که بتوانیم به هر جایی از دنیا سر بزنیم، این فهرست می‌تواند حاوی بی‌نهایت مقصد شگفت‌انگیز باشد؛ ولی در این مقاله، به فهرستی از ۱۵ مکان فوق‌العاده جذاب و جاهای دیدنی جهان اشاره می‌کنیم که باید قبل از مرگ حداقل یک بار از آن‌جا دیدن کنیم.

پارک ملی یلواستون، ایالات متحده

پارک ملی یلواستون، ایالات متحده

پارک ملی یلواستون، ایالات متحده

آب‌فشان‌های قدیمی و چشمه‌های آب گرم ماموت در پارک ملی یلواستون که سه ایالت وایومینگ، مونتانا، و آیداهو را در بر گرفته‌ است، مکانی فوق‌العاده چشم‌نواز را برای عاشقان طبیعت خلق کرده‌اند. اگر شرایط برای‌تان امکان‌پذیر باشد، حتما بازدید از این ناحیه‌ی شگفت‌انگیز در کشور آمریکا را در فهرست نخستین مقاصد گردشگری‌تان قرار دهید.

تاج محل، شهر آگرا هندوستان

تاج محل، شهر آگرا هندوستان

تاج محل، شهر آگرا هندوستان

این آرامگاه بزرگ باشکوه و مجلل که در ۱۶۳۱ میلادی به دستور شاه جهان، و به احترام همسر ایرانی‌اش از سنگ مرمر سفید ساخته شده است، یک شاهکار معماری است. تاج محل که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است، هر سال بیش از ۳ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند؛ از این رو، اگر فرصت و امکان مسافرت به هند را دارید، این مکان شگفت‌انگیز را فراموش نکنید.

انگکور وات، کامبوج

انگکور وات، کامبوج

انگکور وات، کامبوج

انگکور وات که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد، به عنوان یک اثر تاریخی متعلق به بودایی‌ها و هندوها شناخته می‌شود، و از جمله معابدی است که عاشقان گردشگری باید از آن‌ها بازدید کنند. این اثر تاریخی که به خاطر ساقه‌های درختانی که بخشی از ویرانه‌های‌اش را در برگرفته، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ی غروب و طلوع خورشید، و میزبانی از فیلم‌های هالیوودی توم ریدر (مهاجم مقبره) و ایندیانا جونز مشهور است، قطعا باید در فهرست مکان‌هایی قرار گیرد که قبل از مرگ باید از آن‌ها دیدن کنید.

ماچو پیچو، پرو

ماچو پیچو، پرو

ماچو پیچو، پرو

این قلعه‌ی باستانی اینکاها که بر فراز کوهستانی به ارتفاع ۲۴۰۰ متر، در بالای دهکده‌ی مقدس واقع است، متعلق به قرن پانزدهم میلادی است. ماچو پیچو که در میان چشم‌انداز باشکوهی از رشته کوه‌های آند محصور شده است، یکی از جاهای دیدنی جهان است که باید در فهرست مکان‌هایی قرار بگیرد که قبل از مرگ باید از آن‌ها دیدن کنید.

آبشار ویکتوریا، زامبیا

آبشار ویکتوریا، زامبیا

آبشار ویکتوریا، زامبیا

این آبشار فوق‌العاده زیبا و دیدنی با ارتفاع حدود ۱۰۸ متر، عریض‌ترین آبشار جهان است. بیش از ۲۶۰۰۰۰ گالن آب از آبشار ویکتوریا به پایین می‌ریزد. با بازدید از آبشار ویکتوریا، این شانس را دارید بتوانید رنگین‌کمان فوق‌العاده زیبایی را که بر فراز آن شکل می‌گیرد مشاهده کنید – در این شرایط، عکس گرفتن از این رنگین‌کمان یکی از دلپذیرترین فرصت‌های این سفر خواهد بود.

جاهای دیدنی دنیا که باید دید (قسمت اول)

جاهای دیدنی دنیا که باید دید (قسمت سوم)

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*