ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس دوازدهم 1402
اخباراخبار ایرانانتخابات مجلس دوازدهممهم ترین مطالب

آمار ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس دوازدهم در خراسان رضوی

نظرات

رقابت ۱۷۹ نفر بر سر هر یک از ۱۸ کرسی استان در مجلس شورای اسلامی

امیر فریدنیا، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان:

تعداد ۳۶۵۱ نفر متقاضی از استان، در سامانه انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام قطعی انجام‌ داده‌اند ‌که از این تعداد، ۳۰۵۳ نفر معادل ۸۴ درصد مرد و ۵۹۸ نفر معادل ۱۶ درصد زن هستند.

در بین ثبت‌نام‌کنندگان قطعی، ۵۱۵ نفر تحصیلات لیسانس و زیر لیسانس، ۲۴۴۵ نفر فوق لیسانس و ۵۵۵ نفر دکتری دارند. همچنین ۱۳۶ نفر حوزوی و ۳۰ نفر هم مشمولین ماده ۲۹ قانون هستند.

از نظر ترکیب رده سنی ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۱۳۳۵ نفر، ۴۰ تا ۵۰ سال ۱۳۲۰ نفر، ۵۰ تا ۶۰ سال ۷۸۲ نفر و سنین بالای ۶۰ سال نیز ۲۱۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

حوزه انتخابیه های مشهد با ۱۹۹۸ نفر، سبزوار با ۲۶۱ نفر، نیشابور با ۲۱۰ نفر، تربت جام با ۱۳۵ نفر و تربت حیدریه با ۱۲۷ نفر، بیشترین ثبت نام کنندگان قطعی را در بین حوزه های انتخابیه استان داشته اند.

۴۸ هزار و ۸۴۷ متقاضی در کل کشور برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم، پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند. استانمان با آمار ۱۶ درصدی ثبت‌نام خانم‌ها، جزو استان‌هایی است که بیشترین استقبال بانوان را داشته است.

همچنین استانمان با ۱۷۹ متقاضی به ازای هر کرسی، جزو استان‌هایی با بیشترین میزان رقابت است. ثبت‌نام نهایی داوطلبان، از ۲۷ مهر تا ۳ آبان انجام خواهد شد.

اخبار تکمیلی انتخابات مجلس دوازدهم ۱۴۰۲

مشاهده اخبار انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم سال ۱۴۰۲

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*