در جا کار کردن خودرو خوب است یا بد
در جا کار کردن خودرو خوب است یا بد
اخباراخبار خودرو

درجا کار کردن خودرو خوب است یا بد ؟

نظرات

شاید شما هم شنیده باشید که باید در هوای سرد خودرو را روشن کرده تا درجا کار کند و یا به اصطلاح گرم شود. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

درجا کار کردن موتور خودرو غلط یا درست ؟

این موضوع یک باور عمومی است که تصور می‌شود با روشن گذاشتن خودرو به مدت بین ۵ تا ۱۰ دقیقه‌، خودرو گرم شده، دمای کاربراتور بالا رفته و خودرو آماده حرکت می‌شود. اما این موضوع توسط مهندسین مکانیک خودرو رد شده و گفته می شود که اساسا از پایه غلط است.

موتورهای خودروهای امروزی از نوع سوخت-تزریقی بوده و دارای سیستم «واحد کنترل موتور» یا «ECU» هستند و حتی در دمای زیر صفر درجه هم به سرعت موتور خودرو آماده حرکت می شود. به گفته مهندسین مکانیک خودرو در مقایسه با شروع حرکت، بیکار گذاشتن موتور هیچ کمکی به عملکرد بهتر موتور نخواهد کرد و عملا کار بیهوده ای است.

آسیب درجا کارکردن موتور خودرو

این عمل حتی موجب آسیب به موتور خودرو خواهد شد. در هوای سرد و زمستانی، آسیبی که این کار به موتور خودرو وارد خواهد کرد، بیشتر نیز هست. یکی از مضرات پنهان درجا کار کردن اتومبیل در زمستان رقیق شدگی روغن موتور است. مشخص شده در جا کار کردن خودرو به هیچ عنوان موجب «گرم شدن خودرو» نیست و باعث نفوذ سوخت به روغن و کاهش خاصیت روانکاری روغن و در نتیجه افزایش سایش می‌شود.

مشکلات دیگری که به دلیل درجا کار کردن خودرو ممکن است رخ بدهد، حرارت بیش از حد سیلندر، صدمه به اگزوز، صدمه به سیلندر توسط گازهای اسیدی، تحت فشار بودن سیستم برقی، کارکرد بی وقفه خنک کننده‌ها می باشد. علاوه بر همه این موارد، به دلیل در جا کار کردن موتور سوخت بیشتری هم به هدر خواهد رفت.

مطالب مرتبط

سریال جدید شبکه ۳ سیما نامه آخر از سه شنبه ۱ بهمن

مقاله قبلی

دانلود آهنگ معرفت ماکان بند به همراه متن ترانه

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*