فوتبالورزش

همه چیز درباره منچسترسیتی-تاریخچه بیوگرافی و افتخارات منچسترسیتی

نظرات

بیوگرافی منچسترسیتی

Manchester City Football Club

باشگاه فوتبال منچستر سیتی (به انگلیسی: Manchester City Football Club) یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد. این تیم در سال ۱۸۸۰ با نام سنت مارک تأسیس شد. در سال ۱۸۹۴ به نام فعلی منچستر سیتی تغییر نام داد.

اوج قدرت منچستر سیتی به سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ بازمی‌گردد که بازیکنانی هم چون کالین بل، فرانسیس لی، نیل یانگ، دنیس لا، آلن اوکس در این مدت در سیتی بازی می‌کردند و منچستر سیتی بخش اعظمی از جام‌های خود را در این سال‌ها به دست آورده‌است.

در سال ۲۰۰۸ این شیخ منصور بود که سیتی را از تاکسین شیناواترا خریداری کرد و جانی تازه به این تیم با ریشه بخشید.

منچسترسیتی در دو سال متوالی قهرمان چمپیونز لیگ شد و دارای اسطوره‌های فراوانی می‌باشد. در فصل ۱۴–۲۰۱۳ به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد اما در مرحله حذفی توسط بارسلونا حذف شد؛ در سال ۲۰۱۶ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و توسط رئال مادرید حذف شدند. در سال ۱۷–۲۰۱۶ در مرحله یک‌هشتم نهایی به موناکو باخت و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. این اولین باری بود که پپ گواردیولا با تیمش در مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی حذف می‌شود و در دو سال بعد این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط دو تیم انگلیسی لیورپول و تاتنهام حذف شد.

منچستر سیتی در سال ۲۰۱۵ به عنوان تیم پنجم جهان از نظر بالاترین درآمد در جهان فوتبال با درآمد سالانه از ۴۶۳٬۵۰۰٬۰۰۰ € بوده‌است. در سال ۲۰۱۶ مجله فوربس تخمین زده‌است که منچسترسیتی در رده ششم باارزش‌ترین باشگاه فوتبال در جهان به ارزش ۱/۹۲ قرار گرفت.

تاریخچه باشگاه منچسترسیتی

Manchester City Football Club

تأسیس باشگاه منچستر سیتی

نقطه تأسیس باشگاه به آنا کانل همسر آرتور کانل معاون کشیش کلیسای سنت مارک در وست گارتن می‌رسد. در کتاب خدایا شکرت برای فوتبال نوشته پیتر لاپسن می‌خوانیم: در آن زمان وست گارتن یک منطقه فوق‌العاده محروم بود که در آنجا ازدحام جمعیت، آلودگی، فقر و کمبود بهداشت بیداد می‌کرد؛ و مردان منطقه به عیش و نوش و جرم و جنایت‌ها و آشوب‌های خیابانی و جنگ‌های داخلی شان که اصطلاحاً در آنجا می‌گویند اسکاتلینگ می‌پرداختند. ما داریم در مورد ۵۰۰ نفری صحبت می‌کنیم که در یک زمان درگیر این جنگ و جدل‌ها بودند_ مطبوعات محلی گزارش کرده بودند ۲۵۰ نفر ما داریم در مورد جنگ‌ها صحبت می‌کنیم. آنا با دیدن زندگی بیهوده این افراد غمگین می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای آن‌ها کاری انجام دهد تا مسیر زندگیشان تغییر کند. آنا معتقد بود که با ایجاد باشگاه‌های ورزشی می‌تواند به بهبودی روحیه مردان جامعه کمک کند. او با کمک ویلیام بیستو و تامس گودبیهیر چند باشگاه رو تأسیس می‌کند که یکی از آن‌ها تیم کریکت سنت مارک بود. تیمی که بعدها بدل می‌شود به منچسترسیتی، یکی از یکه تازان فوتبال در قرن جدید. در همین کتاب ما ستایش معاون اسقف شهر منچستر از آنا کانل رو می‌خوانیم، آن هم به این دلیل که این زن سبب تغییر و تحول عجیب و تازه‌ای که آن‌ها را به سمت وادی درستی سوق می‌داد، شد.

بعدها ما شاهد حضور بیلی مردیث در این تیم هستیم. مردی که از او به عنوان اولین سوپراستارهای تاریخ فوتبال یاد می‌شود… سوای بعد فنی و خلاقیت هاش ما بیلی مردیث رو بخاطر درگیری‌های منصفانه و اون ماجراهاش با اف ای می‌شناسیم و در نهایت رفتن بحث برانگیزش به منچستریونایتد. و سه تن دیگر نیز از سیتی راهی منچستر یونایتد میشند و اولین دوران درخشان منچستریونایتد با مردانی رقم می‌خورد که از تیم همشهری راهی منچستر یونایتد می‌شدند.

آکادمی منچستر سیتی

آکادمی باشگاه منچستر سیتی همواره یکی از بهترین آکادمی‌های تاریخ فوتبال را در اختیار خود داشته‌است. بازیکنان بزرگی هم چون استیون آیرلند، شان رایت فیلیپس، دنیل استوریج، میکا ریچاردز، دنیس سوارز، کاسپر اشمایکل در این آکادمی پرورش یافته‌اند.

پس از آن که شیخ منصور در باشگاه منچستر سیتی سرمایه‌گذاری کرد این آکادمی با قدرت بیشتری به کار خود دارد ادامه می‌دهد. شیخ منصور هزینه بسیار گزافی را برای ساخت بزرگ‌ترین مجموعه آکادمی دنیا را در شهر منچستر به دوش ک فاز اول این پروژه آماده بهره‌برداری است و کمپ ۲۰۰ میلیون پوندی این باشگاه یکی از مجهزترین کمپ‌های تمرینی در دنیای فوتبال می‌باشد که شامل این امکانات است:

بیش از ۸۰ هکتار وسعت این کمپ می‌باشد.
دارای یک ورزشگاه به ظرفیت ۷۰۰۰ نفر
۱۷ زمین چمن با کیفیت
مراکز رسانه‌ای جدید و پیشرفته
آموزش حرفه‌ای به مربیان ۲۰۰ مدرسه فوتبال
پرورش ۴۰۰ بازیکن جوان در هر سال
فضای تجاری و گسترش قلمروی شهری- میدان اصلی شهر!

بی شک تا چند سال آینده منچستر سیتی با کمک این مجموعه آکادمی خود می‌تواند درآمدزایی هنگفتی را داشته باشد و هم چنین دیگر نیازی به خریدهای گران‌قیمت ندارد و می‌تواند از آکادمی خود نهایت استفاده را ببرد.

اسطوره‌ها باشگاه منچسترسیتی

بیلی مردیث ۱۸۹۴–۱۹۰۶، ۱۹۲۱–۱۹۲۴
تامی جانسون ۱۹۲۰–۱۹۳۰
اریک بروک ۱۹۲۸–۱۹۳۹
فرانک سویفت ۱۹۳۳–۱۹۴۹
پیتر دورتی ۱۹۳۶–۱۹۳۹
برت تراوتمن ۱۹۴۹–۱۹۶۴
کن بارنز ۱۹۵۰–۱۹۶۱
آلن اوکس ۱۹۵۹–۱۹۷۶
نیل یانگ ۱۹۶۱–۱۹۷۲
مایک سامربی ۱۹۶۵–۱۹۷۵
کالین بل ۱۹۶۶–۱۹۷۹
تونی بوک ۱۹۶۶–۱۹۷۴
فرانسیس لی ۱۹۶۷–۱۹۷۴
شان گاتر ۱۹۹۸–۲۰۰۳
شان رایت-فیلیپس ۱۹۹۹–۲۰۰۵، ۲۰۰۸–۲۰۱۱
ریچارد دان ۲۰۰۰–۲۰۰۹
استیون آیرلند ۲۰۰۵–۲۰۱۰
میکا ریچاردز ۲۰۰۵–۲۰۱۵
دیتمار هامان ۲۰۰۶–۲۰۰۹
جو هارت ۲۰۰۶–۲۰۱۸
بنجانی واروواری ۲۰۰۸–۲۰۱۰
پابلو سابالتا ۲۰۰۸–۲۰۱۷
وینسنت کمپانی ۲۰۰۸–۲۰۱۹
کریگ بلامی ۲۰۰۹–۲۰۱۱
نایجل دی یانگ ۲۰۰۹–۲۰۱۲
کولو توره ۲۰۰۹–۲۰۱۳
جولیان لسکات ۲۰۰۹–۲۰۱۴
ماریو بالوتلی ۲۰۱۰–۲۰۱۳
جیمز میلنر ۲۰۱۰–۲۰۱۵
یحیی توره ۲۰۱۰–۲۰۱۸
داوید سیلوا ۲۰۱۰–
کوستل پانتیلیمون ۲۰۱۱–۲۰۱۴
گائل کلیشی ۲۰۱۱–۲۰۱۷
سمیر نصری ۲۰۱۱–۲۰۱۷
سرخیو آگوئرو ۲۰۱۱–
فرناندینیو ۲۰۱۳–
کوین دی بروینه ۲۰۱۵–

افتخارات باشگاه منچسترسیتی

افتخارات داخلی باشگاه منچسترسیتی

لیگ‌ها
لیگ برتر فوتبال انگلستان

قهرمان (۵ بار): ۶۸–۱۹۶۷، ۱۲–۲۰۱۱، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸

جام‌ها
جام حذفی فوتبال انگلستان

قهرمان (۶ بار): ؛۰۴–۱۹۰۳، ۳۴–۱۹۳۳، ۵۶–۱۹۵۵، ۶۹–۱۹۶۸، ۱۱–۲۰۱۰؛۲۰۱۸_۲۰۱۹

جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان

قهرمان (۶ بار): ۷۰–۱۹۶۹، ۷۶–۱۹۷۵، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸

جام خیریه انگلستان

قهرمان (۵ بار): ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۲۰۱۲، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹

افتخارات اروپایی باشگاه منچسترسیتی

جام برندگان جام اروپا

قهرمان (۱ بار): ۷۰–۱۹۶۹

دوگانه‌ها

۷۰–۱۹۶۹: جام اتحادیه و جام برندگان جام اروپا

۱۴–۲۰۱۳: لیگ و جام اتحادیه

۱۸–۲۰۱۷: لیگ و جام اتحادیه
سه‌گانه‌ها

۱۹–۲۰۱۸: لیگ، جام اتحادیه و جام حذفی فوتبال انگلستان

ورزشگاه منچسترسیتی

ورزشگاه شهر منچستر در منچستر انگلستان، که به دلایل اسپانسری، به ورزشگاه اتحاد نیز معروف است، ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال منچستر سیتی می‌باشد. به دلیل فعالیت‌های ساخت و توسعه، در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵، ظرفیت ورزشگاه به ۴۶۷۰۸ نفر کاهش یافته‌است. از اوت ۲۰۱۵، ظرفیت آن به ۶۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این ورزشگاه به دومین ورزشگاه بزرگ فوتبال در انگلستان و نهمین ورزشگاه بزرگ در بریتانیا تبدیل خواهد شد. باشگاه منچسترسیتی انگلستان با امضای قرارداد ۱۰ ساله با شرکت هواپیمای الاتحاد نام ورزشگاه خود را از ایستلندز به الاتحاد تغییر داد.

ورزشگاه الاتحاد منچسترسیتی

ورزشگاه الاتحاد منچسترسیتی

جهت خرید پیراهن منچسترسیتی در طرح ها و رنگ های مختلف، با ارزان ترین قیمت ممکن، روی تصویر زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دانلود آهنگ ابر میبارد همایون شجریان همراه با متن شعر و ترانه یا تکست

مقاله قبلی

قیمت و مشخصات گوشی گلکسی S9 سامسونگ

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*