آموزش تصویری فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) اینستاگرام
آموزشزندگیفناوریموبایل

آموزش تصویری فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) اینستاگرام

نظرات

اگر از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که همین حالا نسبت به فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای (Two Factor Authentication) اقدام کنید و ریسک هک شدن اکانت خود را به شدت کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش تصویری نحوه فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام بپردازیم.

تایید هویت دو مرحله‌ای چیست ؟

به احتمال زیاد تاکنون با قابلیت تایید هویت دو مرحله ای یا همان Two Factor Authentication برخورد داشته‌اید. تایید هویت دو مرحله ای یک ویژگی امنیتی است که می‌تواند به شدت ریسک هک شدن اکانت های مختلف شما را کاهش دهد. با فعال بودن این قابلیت روی اکانت شما، حتی اگر فردی به رمز عبور شما دسترسی داشته باشد، قادر به ورود و دستیابی به اکانت شما نخواهد بود.

قابلیت تایید هویت دو مرحله ای در نرم‌افزارهای مختلفی ارائه می‌شود که می‌توان به اکانت گوگل، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. هنگامی که قابلیت تایید هویت دو مرحله ای را برای اکانت خاصی فعال نمایید، فقط وارد کردن رمز عبور اصلی به منظور ورود به اکانت کافی نخواهد بود و شما باید به شیوه‌ای که قبلا انتخاب کرده‌اید، هویت خود را به تایید برسانید. به دلیل اینکه تایید هویت کاربر شامل دو مرحله می‌شود، نام این قابلیت تایید هویت دو مرحله ای می‌باشد.

با فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای می‌توانید تا حد بسیار زیادی دسترسی افراد سودجو یا هکرها را به اکانت خود غیرممکن سازید. همانطور که گفتیم، اینستاگرام هم دارای قابلیت تایید هویت دو مرحله ای می‌باشد. از آنجایی که اینستاگرام محل بارگذاری و ارسال فایل‌های تصویری و شخصی افراد است، توصیه می‌کنیم که حتما این امکان را برای آن فعال نمایید.

فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام پروسه‎ای بسیار آسان بوده و شما به سادگی و تنها با طی کردن چند مرحله ساده در نسخه اندرویدی یا iOS این اپلیکیشن پرطرفدار قادر به فعال کردن آن خواهید بود. در ادامه به آموزش تصویری و قدم به قدم نحوه فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.

آموزش فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

برای این منظور ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی اندرویدی یا آی او اسی خود اجرا کنید. از منوی پایین صفحه به بخش پروفایل (آیکون آدمک) مراجعه نمایید. در نسخه اندرویدی اینستاگرام باید آیکون سه خط موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید اما در نسخه آی او اسی باید آیکون چرخ دنده موجود در همین بخش را لمس نمایید :

ورود به تنظیمات اینستاگرام
ورود به تنظیمات اینستاگرام

پس از این به منویی هدایت می‌شوید که گزینه Security را انتخاب کنید و سپس در صفحه بعدی Two factor Authentication را انتخاب نمایید.

تنظیمات امنیتی اینستاگرام
تنظیمات امنیتی اینستاگرام
تنظیمات Two factor Authentication اینستاگرام
تنظیمات Two factor Authentication اینستاگرام

حال وارد صفحه فعالسازی احراز هویت دو مرحله‌ای می‌شوید. در این صفحه مدل‌های مختلفی برای فعالسازی احراز هویت دومرحله‌ای وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی یا چند مورد از آن ها را فعال نمایید.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام
فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام

در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که احراز هویت از چه طریقی انجام شود. آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش احراز هویت، احراز هویت پیامکی می‌باشد. برای این منظور با انتخاب گزینه Text message و ثبت شماره همراه خود برای شما یک پیامک حاوی کد امنیتی خاصی را ارسال می‌شود. کدی که از طریق پیامک دریافت کردید را در اپلیکیشن اینستاگرام وارد کنید.

در این صفحه همچنین می‌توانید، با انتخاب گزینه Authentication app و نصب نرم افزار Authenticator ، احراز هویت را از طریق این نرم افزار انجام دهید. یا با فعالسازی گزینه Whatsapp از طریق نرم افزار واتساپ متصل به همین شماره تماس، احراز هویت را انجام دهید.

در قسمت additional methods ، قسمت Backup Codes اینستاگرام چند کد امنیتی یا اصطلاحا بکاپ کد را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در شرایط خاص بتوانید از آن‌ها به منظور احراز هویت استفاده کنید. می‌توانید با لمس گزینه Take Screenshot از این کدها اسکرین‌شات بگیرید تا در شرایط لزوم قابل دسترس باشند.

به همین سادگی تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام به پایان می‌رسد. از هم اکنون هر زمان که به منظور ورود به اکانت اینستاگرامتان اقدام کنید، باید از دو مرحله تایید هویت عبور نمایید، پس فقط به خاطر داشتن رمز عبور اکانت برایتان کافی نخواهد بود.

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*