سیستم مشایعت تا درب منزل یا چراغ بدرقه
سیستم مشایعت تا درب منزل یا چراغ بدرقه
اتومبیلفناوری

سیستم مشایعت تا درب منزل خودرو چیست و چگونه کار می کند ؟

نظرات

چراغ بدرقه یا سیستم مشایعت تا درب منزل (Follow Me Home) یکی از امکانات جدیدی است که جدیدا به خودروهای خارجی اضافه شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این ویژگی بپردازیم.

در گذشته، خودروها یک هدف اصلی داشتند و آن هم حمل و نقل افراد بود. در آن زمان برای خرید خودرو بایستی عمر مفید خودرو، حجم موتور، میزان مصرف، حداکثر سرعت و مسائلی مانند این ها بررسی می‌شد. اما امروزه مسائل فنی یکی از هسته های اولیه خودرو می‌باشد به این معنی که تمامی خودروها بایستی حداقلی از کیفیت را در مسائل فنی خود داشته باشند. ولی آپشن‌ها و ویژگی ها می‌توانند مزیت‌های رقابتی هر خودرو نسبت به خودروی دیگر محسوب شده و باعث ترغیب و خرید خودرو موردنظر شوند.

اگر اندکی به بررسی خودروها با برندهای مختلف بپردازیم خواهیم دید که شرکت‌های اتومبیل‌سازی نیز ضمن توضیح مختصر در مورد شرایط فنی و اولیه خودرو سعی بر جذب مشتری از طریق خدمات و آپشن‌های اضافی بر روی خودرو دارند. یکی از آپشن‌هایی که در برخی از موقعیت‌ها نیز ضروری به نظر می‌رسد چراغ بدرقه خودرو یا سیستم مشایعت تا درب منزل میباشد.

سیستم مشایعت تا درب منزل چیست ؟

چراغ بدرقه خودرو یکی از آپشن‌هایی است که در لیست بلند بالایی از آپشن‌های خودروهای سطح متوسط به بالا و خودروهای  خارجی وجود دارد. این امکان اضافه که با نام‌های مختلف از جمله چراغ بدرقه خودرو، سیستم همراهی چراغ تا درب منزل، مرا تا خانه همراهی کن و نام های متفاوتی از این قبیل شناخته می‌شود مترادف آپشن Follow me home در کاتالوگ‌های خارجی است. چراغ بدرقه خودرو یکی از امکاناتی است که سعی بر افزایش ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان خودرو دارد.

چراغ بدرقه خودرو چگونه کار می‌کند؟

چراغ همراهی تا درب منزل پس از پیاده شدن از خودرو و زدن نور بالا با استفاده از دسته راهنمای خودرو برای مدت زمان ۳۰ ثانیه روشن مانده و سپس به طور خودکار خاموش می‌شود. در این لحظه کامپیوتر خودرو برای مدت زمان ۳۰ ثانیه دستور روشن بودن چراغ‌های خودرو را صادر کرده و چراغ‌ها را روشن نگه می‌دارد تا شما بتوانید در اماکن تاریک مانند پارکینگ یا خیابان هایی که از نور کمی برخوردار هستند، فاصله از ماشین تا مقصد را در محیطی روشن قدم بردارید.

آپشن چراغ همراهی خودرو بر روی چه ماشین هایی در ایران هست ؟

آپشن چراغ همراهی خودرو آپشن چندان پیچیده‌ای نیست که انتظار داشته باشیم فقط بر روی خودروهای لوکس و فوق مدرن وجود داشته باشد. در بسیاری از خودروها سیستم چراغ بدرقه خودرو وجود دارد ولی ممکن است بنا به منطقه توزیع خودرو و کشورهای مختلف این آپشن توسط کارخانه در سیستم کامپیوتری خودرو غیرفعال شده باشد.

اما در خودروهای موجود در بازار ایران مانند جک J4، مزدا ٣، نیسان تیانا و خودروهایی که سطح بالاتر و لوکس‌تر دارند، چراغ بدرقه به عنوان یک آپشن وجود دارد.

مطالب مرتبط

دانلود آهنگ جدید میثم ابراهیمی نوازش به همراه متن آهنگ

مقاله قبلی

دانلود رایگان سریال وارش قسمت ۱۸ هجدهم- سریال جدید شبکه ۳

مقاله بعدی

1 اظهار نظر

  1. با سلام سیستم چراغ بدرقه کلیه پژو ۲۰۶ در تمام تیپ ها دارند البته مدل های قبل ۱۳۹۱
    رو کلیه ۲۰۶ ها امتحان کردم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*