کتاب گزارش به خاک یونان اثر نیکوس کازانتزاکیس
ادبیاترمانکتاب

کتاب گزارش به خاک یونان اثر نیکوس کازانتزاکیس

نظرات

خرید کتاب گزارش به خاک یونان اثر نیکوس کازانتزاکیس

درباره کتاب گزارش به خاک یونان

“گزارش به خاک یونان” نوعی خود زندگی نامه ی معنوی از “نیکوس کازانتزاکیس”، خالق اثار مشهوری همچون “زوربای یونانی” و “مسیح بازمصلوب” می باشد. او داستان زندگی خود از کودکی اش در کرت تا مسافرت در سرتاسر مدیترانه و اروپا را همچون گزارشی در بستر مرگ، به یکی از قهرمانان خود که یک نقاش کرتی بود، می نویسد. در “گزارش به خاک یونان” می توان سیر اندیشه و افکار “نیکوس کازانتزاکیس” را به عنوان یک مسیحی ارتدکس دو آتشه تا اثرات نیچه و بودا و لنین بر تفکراتش و نهایتا ایستگاه آخر او که بینشی کرتی بود، دنبال کرد. افراد زیادی در زندگی، مکاتب فکری خود را تغییر می دهند اما “نیکوس کازانتزاکیس”، قادر بوده تا با شفافیت بیشتری به آنچه قبلا اعتقاد داشته بنگرد تا این دگرگونی ها را به منزله ی ایستگاه های مهمی در زندگانی اش بیابد.
آنچه در “گزارش به خاک یونان” به خوبی به تصویر کشیده شده، اشتیاق و خونگرمی مردم سرزمین یونان است و اگر مسافرت را به عنوان نوعی ماموریت درونی و بلوغ و خودشناسی قبول دارید، این کتاب به نوعی با سفر به یونان برابری می کند. به دلیل اینکه اثر نزدیک به زمان مرگ نویسنده به نگارش درآمده، گرفتار بازنویسی های پشت سر هم نشده و آنچه که به دست مخاطب رسیده، نوشتاری تازه و روان است. “نیکوس کازانتزاکیس” قلب خود و قلب کرت را در این کتاب تعبیه کرده و با خواندن آن، مخاطب بیش از همیشه به آنچه کودکی و جوانی این نویسنده ی بزرگ را شکل داد و تمام چیزهایی که روی او تاثیر گذاشت را با زبانی صمیمی و به طور مستقیم از خود او دریافت می کند.

.

درباره نویسنده کتاب گزارش به خاک یونان: نیکوس کازانتزاکیس

نیکوس کازانتزاکیس نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی بود. وی در تاریخ ۱۸ فوریه ۱۸۸۳ میلادی در شهر هراکلیون در جزیره کرت به دنیا آمد. نیکوس کازانتزاکیس ناظر جنگ‌های داخلی اسپانیا بود و به چین و ژاپن، مصر و بیت‌المقدس، ایتالیا و انگلستان، اتریش و قبرس و فرانسه مسافرت کرد. آثارش به اکثر زبان‌ها ترجمه شده‌است. کتاب کوچک و صد صفحه‌ای «سیر و سلوک» که در سال ۱۹۲۳ منتشر شد، اساس تفکرات فلسفی نویسنده‌است.

جهت خرید کتاب گزارش به خاک یونان اثر نیکوس کازانتزاکیس کلیک کنید.

مشخصات کتاب گزارش به خاک یونان نشر خوارزمی اثر نیکوس کازانتزاکیس ترجمه محمد قاضی

  • نام کتاب : گزارش به خاک یونان
  • نویسنده: نیکوس کازانتزاکیس
  • انتشارات: خوارزمی
  • تعداد صفحات: ۵۵۵
  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • نوع جلد: شومیز
  • سری چاپ: ۹
  • قطع: رقعی

جهت خرید کتاب گزارش به خاک یونان اثر نیکوس کازانتزاکیس کلیک کنید.

تهیه شده در واحد شعر و ادبیات سایت نیلز www.nilz.ir

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

نظرات بسته شده اند