کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان
ادبیاتکتاب

کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان اثر بهروز بوچانی

نظرات

درباره کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان و نویسنده آن بهروز بوچانی

بهروز بوچانی (۱۳۶۲) ، نویسنده و مستندساز و روزنامه نویس ایرانی، خاطره دوزخ را با خود دارد. او که پیش از ترک ایران در حوزه محیط زیست و مسائل کُردها مشغول به فعالیت و نوشتن بود، ناچار شد تا ایران را به مقصد استرالیا ترک کند و این آغاز راهی بود که از او نویسنده‌ای رنج دیده ساخت. بوچانی بعد از غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی از مرگ گریخت، اما در اقدام بعدی به دست گارد نیروی دریایی استرالیا دستگیر شد و همراه مهاجران دیگر به جزیره مانوس فرستاده شد. او در این ناکجاآباد، که حق خروج از آن را نداشت و شبیه یک تبعیدگاه مخوف بود، نوشتن کتاب “هیچ دوستی بجز کوهستان” را پنهانی آغاز کرد.

بوچانی خاطرات و تجربه‌هایش را در قالب رمان به زبان فارسی می‌نوشت و از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ برای امید توفیقیان میفرستاد، که در نهایت منجر به انتشار کتابش شد. و این گونه بود که ناگهان جهان از طریق ادبیات و کلمات فهمید چه بر بوچانی و دیگران رفته است. کتاب برنده جایزه بسیار معتبر “ویکتوریا” شد اما دولت استرالیا اجازه نداد او برای دریافت جایزه‌اش از جزیره خارج شود. فشار رسانه ها و ستایش نشریات معتبری چون “نیویورک تایمز” ، “گاردین” ، “واشنگتن پست” و… نیز کتاب تکان دهنده اش را بیش از پیش مطرح ساخت و عملا کاری کرد که او بلاخره در اواخر نوامبر ۲۰۱۹ از دوزخ مانوس آزاد شود و به نیوزلند برود.

این کتاب روایتی است از مردی که چند بار مرگ را تجربه کرده و حالا با قدرت ادبیات، آزادی اش را بدست آورده است. کتابی که بعید است تصاویرش را فراموش کنید…

خرید کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان نوشته بهروز بوچانی

بخشی از متن کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان اثر بهروز بوچانی

انسان گمان میکند که همیشه این اتفاقات مرگبار فقط برای دیگران می‌افتد و در آن شرایط باور به مرگ و نزدیکی به آن دشوار است، گمان میکند که همیشه مرگ خودش با دیگران متفاوت است.

مشخصات کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان نشر چشمه

  • نام کتاب : هیچ دوستی به جز کوهستان
  • نویسنده: بهروز بوچانی
  • انتشارات: چشمه
  • تعداد صفحات: ۲۴۸
  • سال انتشار: ۱۳۹۸
  • نوع جلد: شومیز
  • سری چاپ: ۴
  • قطع: رقعی

جهت خرید کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان نوشته بهروز بوچانی کلیک کنید.

تهیه شده در واحد شعر و ادبیات سایت نیلز www.nilz.ir

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*