احمد محمدی پرستار
احمد محمدی پرستار
اخبار ایرانبیوگرافی

بیوگرافی احمد محمدی پرستار فراری از دست داعش

نظرات

احمد محمدی” پرستار مدافع حرم اهل استان مرکزی شهرستان محلات که دی‌ماه سال ۹۴ در منطقه خان طومان در حومه حلب، به دست نیروهای گروه تروریستی فیلق الرحمن اسیر شده بود در اسفند ماه ۹۵ به میهن بازگشت. 

احمد محمدی پرستار
احمد محمدی پرستار آزاده مدافع حرم

احمد محمدی از کادر پرستاری بیمارستان امام خمینی(ره) شهر محلات بود که سال ۹۴ به صورت داوطلبانه و به منظور خدمات‌رسانی پزشکی و درمانی به سوریه اعزام شد .وی دی ماه سال ۹۴ در منطقه خان‌ طومان در حومه حلب به اسارت نیروهای تکفیری درآمده بود. سرانجام پس از تحمل بیش از ۱۳ ماه اسارت در اسفند ماه سال ۹۵ آزاد و به زادگاه خود شهرستان محلات بازگشت.

احمد محمدی در جمع مردم محلات
احمد محمدی در جمع مردم محلات

بیوگرافی احمد محمدی

احمد محمدی متولد ۱۳۵۷ در شهرستان محلات است. وی در سال ۷۵ در رشته کارشناسی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اراک قبول و علیرغم اینکه علاقه‌ای به این رشته نداشته، در این رشته تحصیلات خود را شروع می کند.

مدتی درس را رها کرده و وارد اکیپ تفحص لشکر ۲۷ حضرت رسول می شود. زمانی که در سال ۸۰ تیپ تفحص جمع می شود، به دانشگاه برگشته و تحصیلات خود را ادامه می دهد. احمد محمدی در دوران دانشجویی ازدواج می کند و در بیمارستان محلات پرستاری می‌کرده و بعد از حدود دو سال و نیم استخدام اورژانس ۱۱۵ می شود.

حضور در سوریه به عنوان مدافع حرم

احمد محمدی در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۴ به‌عنوان نیروی داوطلب بهداری به سوریه اعزام می شود و در بیمارستان صحرایی مشغول به کار می شود و به مجروحان کمک رسانی میکند. وی پس از حدود ۴۵ روز که در سوریه بود، در روز چهل و پنجم به دست گروه‌های تکفیری اسیر میشود.

احمد محمدی پرستار اسیر شده در سوریه
احمد محمدی پرستار اسیر شده در سوریه

نحوه اسارت احمد محمدی در سوریه

احمد محمدی به همراه یک پزشک و شهید فریدون احمدی راننده آمبولانس، که به محل اعزام شده بودند، پس از طی مسیری اشتباه با ۳۰-۳۵ نفر از گروهک فیلق الشام مواجه شده و اشتباهاً جلوی آن‌ها رفتیه و در محاوره و کلامی که ردوبدل شد آن ها متوجه می شوند که احمد محمدی و همراهانش از جبهه مقاومت هستند و این شروع اسارتی بود که ۱۴ ماه یا ۴۱۰ روز طول کشید.

نحوه فرار احمد محمدی

طبق گفته احمد محمدی، پس از ۴۱۰ روز به کمک اسیری که یک جوان شیعه سوری بود فرار می کند، آن جوان در یک فرصت مناسب با استفاده از اسلحه نگهبان ها، دو نفر از آن ها را می کشد و احمد محمدی و جوان سوری موفق به فرار می شوند.

مشاهده فیلم ماجرای فرار پرستار ایرانی از دست داعش

مطالب مرتبط

بیرانوند به باشگاه خنت بلژیک می رود – جایگاه تیم خنت در لیگ بلژیک

مقاله قبلی

فیلم ماجرای فرار احمد محمدی پرستار از زندان داعش در سوریه

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*