زندگی نامه و بیوگرافی و عکس های محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی
اخباراخبار ورزشیبیوگرافیکشتیورزش

محمدرضا طالقانی کیست + بیوگرافی و زندگینامه

نظرات

محمدرضا طالقانی (متولد ۷ بهمن ۱۳۳۱ در درخونگاه) از تبار طالقان است. وی رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی می‌باشد.

زندگی نامه محمدرضاطالقانی

محمدرضا طالقانی فرزند کاظم متولد ۱۳۳۱ در محله گذر مستوفی در منطقه درخونگاه از محلات قدیمی تهران است.

تحصیلات خود را در مدرسه جعفری اسلامی و سپس هنرکده امیر طی کرد و از پانزده سالگی به ورزش کشتی روی آورد و تا سال ۱۳۶۰ که کشتی را کنار گذاشت هشت مدال بین‌المللی کسب نمود. طالقانی سه سال پهلوان پایتخت شد و هفت سال نیز قهرمان تیم ملی بود.

محمدرضا طالقانی در زمان انقلاب اسلامی ایران

او در سال ۱۳۵۷ در مخالفت با رژیم ستم‌شاهی پهلوی برگزاری جام بین‌المللی آریامهر را برهم زد و این کار وی با تشویق مهدی عراقی مواجه شد.

به تشویق «عراقی» به پاریس نزد امام خمینی (ره) رفت و پس از حدود سه هفته اقامت به ایران بازگشت. بهمن ماه ۵۷ ایران شاهد حوادثی بود که بر اثر ممانعت دولت بختیار از ورود امام خمینی به ایران روی داد و منجر به کشتار مردم و تحصن روحانیون و علما در مسجد دانشگاه تهران شد.

با قطعی شدن ورود امام به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ قرار شد خمینی در مدخل ورودی دانشگاه سخنرانی کنند و برای حفاظت از ایشان نیز تعدادی افراد از جمله محمدرضا طالقانی انتخاب شدند.

حضور محمدرضا طالقانی در خندوانه

به مناسبت سالگرد ورود امام خمینی به ایران در ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ وی در برنامه خندوانه حضور یافت. جهت دانلود برنامه خندوانه با حضور محمدرضا طالقانی کلیک کنید.

منبع: ویکی پدیای محمدرضا طالقانی

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*