بیوگرافی زندگینامه و فعالیت های حرفه ای فرشاد والایی
بیوگرافی زندگینامه و فعالیت های حرفه ای فرشاد والایی
بیوگرافیچهره هافرهنگ و هنرمهم ترین مطالب

بیوگرافی فرشاد والایی طراح جلوه های ویژه بصری

نظرات

بیوگرافی فرشاد والایی – طراح جلوه های ویژه بصری

بیوگرافی فرشاد والایی

فرشاد والایی

فرشاد والایی متولد ۲۱ تیرماه ۱۳۶۸ در گنبد کاووس استان گلستان، عکاس، گرافیست و سرپرست جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون ایران است. او پس از دریافت مدرک کارشناسی در رشته ارتباط تصویری از دانشگاه انقلاب اسلامی تهران، در دهه ۸۰ شمسی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. می‌توان فیلم سینمایی «ناردون»، مجموعه تلویزیونی های «معمای شاه»، «ایراندخت» و «کوبار» را از مهم‌ترین آثار او به شمار آورد.

فعالیت حرفه ای فرشاد والایی

وی کار حرفه‌ای خود را از فیلم پاییز در سال ۱۳۹۴ در سن ۲۶ سالگی آغاز کرد. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی مانند “ناردون” بیشتر نبود، اما تجربه بسیار گران‌بهایی کسب کرد و همچنین همکاری با هنرمندانی همچون محمدرضا شریفی‌نیا، ترلان پروانه، گوهر خیراندیش، محمدعلی نجفی، سید حسام نواب‌صفوی و ثریا قاسمی را در کارنامه خود دارد.

فرشاد والایی طراح جلوه ویژه بصری

وی در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و توانست در فیلم ناردون به عنوان طراح جلوه‌های ویژه بصری، خود را در میان اهالی سینما مطرح کند. همکاری در فیلم ناردون، در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر امین حیایی، لیلا اوتادی، مهران غفوریان و سیروس گرجستانی تجربه‌ای موفقیت آمیزی را برای او رقم زد.

در سال ۱۳۸۹ برای طراحی پوستر یک تئاتر، برگزیده جشنواره تهران شد و لوح تقدیر خود را از استاد عزت الله انتظامی دریافت می کند.

فرشاد والایی طراح جلوه ویژه بصری

و در سال ۱۳۹۸ با انتفال آتش به نویسندگی و کارگردانی محمد کرمانشاهی آخرین پروژه ای بود که او در ایران کار کرد و توانست در جشنواره دتکتیو روسیه، فیلم منتخب هیئت داوران و کلاه کارگاه جشنواره را کسب کند.

وی درباره اینکه در چه پروژه ای مشغول به کار است می گوید:

“در حال حاضر با یک مجموعه نمایش خانگی همکاری میکنم و چون هنوز خبری نشده متاسفانه نمیتونم توضیحی بدم اما در گیر این پروژه هستم فکر میکنم تا ۵ ماه دیگه به پایان برسه البته خیلی وقت هست که شروع شده اما به دلیل شیوع ویروس کرونا چند ماهی تولید متوقف شد و مجددا شروع به کار کرد”

فرشاد والایی طراح جلوه ویژه بصری

والایی در پایان در پاسخ به اینکه سطح کار جلوه های ویژه بصری در ایران چطور است عنوان کرد: “در ایران جلوه های ویژه به صورت حرفه ای کار نمی شود، یعنی سبک کارهای ایرانی به این شکل است و متاسفانه این مسئله باعث شده خیلی از تهیه کننده ها تصمیم بگیرند که در آخر کار را به طراح جلوه های ویژه واگذار کنند! در صورتی که باید از اول پروژه قرارداد ببندند. به همین خاطر هزینه ای در این بخش نمی کنند. گویا یک چیز نا آشناست. و این موضوع باعث می شود خیلی از کارها در فیلم لو برود! چرا که بخاطر کمتر هزینه کردن، همیشه دقیقه نود جلوه های ویژه خود را اضافه می کنند”

راه های ارتباطی فرشاد والایی

مطالب مرتبط

دانلود قسمت آخر ۱۷ هفدهم سریال موچین با اینترنت نیم بها و کیفیت عالی

مقاله قبلی

نتایج لحظه ای انتخابات ریاست جمهوری و سنا امریکا شمارش آرای الکترال

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*