جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنار همسر و فرزندانش
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنار همسر و فرزندانش
اخبار جهانبیوگرافی

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو کیست ؟ به همراه بیوگرافی او و همسرش

نظرات

بیوگرافی جاستین ترودو

جاستین پیر جیمز ترودو (به فرانسوی: Justin Pierre James Trudeau) (زاده ۲۵ دسامبر، ۱۹۷۱ در اتاوا، انتاریو) سیاست‌مدار کانادایی،‌ بیست و سومین نخست‌وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال است. او فرزند بزرگ پانزدهمین نخست‌وزیر کانادا، پیر ترودو و مارگارت ترودو است.

جاستین ترودو در کنار همسرش
جاستین ترودو در کنار همسرش

زندگی شخصی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا

ترودو بزرگترین فرزند پیر الیوت ترودو نخست‌وزیر کانادا و مارگارت ترودو (سینکلر) در روز کریسمس ۱۹۷۱ در اتاوا به دنیا آمد. از همان ابتدای زندگی به واسطه شغل پدر سفرهای زیادی را به همراه خانواده به مناطق مختلف جهان داشت. در سال ۱۹۷۷ زمانی که ۶ سال داشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند؛ طلاقی که او علتش را ۳۰ سال اختلاف سنی پدر و مادرش می‌داند.
پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ادبیات از دانشگاه مک گیل، او به همراه تعدادی از دوستانش سفر یک‌ساله‌ای به دور جهان را شروع کرد. پس از پایان سفر به مک گیل بازگشت و در رشته آموزش شروع به تحصیل کرد. پس از دو سال ترجیح داد تحصیلش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا دنبال کند، بنابراین به ونکوور نقل مکان کرد و در سال ۱۹۹۸ فارغ‌التحصیل شد. در خلال سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به آموختن چند رشته و موضوع از جمله نمایش، زبان فرانسوی، مطالعات اجتماعی و ریاضیات پرداخت.

بیوگرافی همسر جاستین ترودو

جاستین ترودو در سال ۲۰۰۵ با سوفی گرگوار مجری تلویزیون در مونترال ازدواج کرد.سوفی در دوران کودکی، همکلاس مایکل کوچکترین برادر جاستین بود. آن‌ها در سال ۲۰۰۳ به واسطه فعالیت در امور خیریه مجدداً با یکدیگر در ارتباط قرار گرفتند و پس از مدتی رفت‌وآمد در اکتبر ۲۰۰۴ با یکدیگر نامزد شده و در مه ۲۰۰۵ ازدواج کردند.

آنها دارای ۲ فرزند پسر به نام زاویر جیمز و آدرین و ۱ فرزند دختر به نام الا-گریس مارگارت هستند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنار همسر و فرزندانش
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنار همسر و فرزندانش

ارتباط جاستین ترودو با ایران

جاستین ترودو در زمان تبلیغات برای انتخابات اعلام کرد در صورت پیروزی به دنبال عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با ایران خواهد بود. اتفاقی که علی‌رغم پیروزی حزب وی محقق نشد.

مطالب مرتبط

مهدی سهرابی کاپیتان دوچرخه سواری ۴ سال به دلیل دوپینگ محروم شد – بیوگرافی

مقاله قبلی

دانلود رایگان سریال طنز زیرهمکف قسمت ۱۸ هجده – شبکه یک

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*