همه چیز درباره کشور اوکراین
همه چیز درباره کشور اوکراین
اخباراخبار جهان

اطلاعات درباره کشور اوکراین-چرا دانشجوها برای مسافرت ابتدا به اوکراین میروند

نظرات

کشور اوکراین

اوکراین (به اوکراینی: Україна، به روسی: Украина) از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد و پایتخت آن شهر کی‌اف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی می‌باشد.

نوع حکومت اوکراین جمهوری بوده که از ۲۴ استان تشکیل شده‌است و دارای یک بخش خودمختار (کریمه) نیز می‌باشد؛ به‌صورت دقیق‌تر، اوکراین دارای یک حکومت متمرکز و نظام نیمه‌ریاستی است. پس از فروپاشی شوروی، اوکراین بعد از روسیه دارای بزرگترین ارتش در اروپا است. زبان اوکراینی زبان رسمی این کشور است و زبان روسی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

دارای جمعیت ۴۲ میلیون نفری میباشد.

۲۳ اوت ۱۹۹۱ اوکراین استقلال خود را اعلام کرد. ایران ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ به عنوان اولین کشور استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت.

حادثه هوایی سقوط بویینگ ۷۳۷ اوکراین

حادثه هوایی پرواز هواپیما بوئینگ از تهران به مقصد کی یف که به جانباختن شدن ۱۷۴ نفر انجامید گروه نیلز را بر آن داشت که مقاله ای را در مورد این کشور و اینکه چرا دانشجویان برای رفتن به کانادا و امریکا حتی کشور ها ی اروپایی از این خط هوایی استفاده می کنند آماده کنیم.

بعد از بررسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که خط هوایی تهران کی یف به دلیل ارزان بودن نسبت به دوبی و استانبول بسیار مورد علاقه دانشجویان و مسافران ایرانی به مقصد کشور های امریکا و کانادا میباشد.

گروه مدیریت سایت نیلز این حادثه را به بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض میکند.

مطالب مرتبط

بیوگرافی و زندگینامه آزیتا لاچینی به همراه عکس

مقاله قبلی

سخنرانی دختر سردار سلیمانی اسلحه به دست در نماز جمعه کرمان

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*