جاهای دیدنی جهان
جهانگردیمسافرت

جاهای دیدنی دنیا که باید دید (قسمت اول)

نظرات

جاهای دیدنی جهان – قسمت ۱

سفر کردن یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر انسانی می‌تواند باشد. سفرهای داخلی یا خارجی اگرچه با مسائل مادی گره خورده است، اما اگر بودجه مالی مورد نیاز آن تامین شد، حتما مقصد خود را با دقت انتخاب کنید.

فرصت زندگی‌مان در این دنیا در حال گذر است و به همین صورت، فرصت‌های‌مان نیز برای سیاحت در این دنیا کم و کم‌تر می‌شوند. بنابراین، چرا از این فرصت کوتاه نهایت استفاده را نبریم و پیش از رسیدن به غروب شکوهمند زندگی‌مان، زیباترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌های دنیا را سیاحت نکنیم؟ چه برای رفتن به یک مسافرت رویایی از قبل در حال پس‌انداز پول‌های‌تان باشید، و چه یقین داشته باشید که پایان جهان نزدیک است، همه‌ی ما باید فهرستی از جاهای دیدنی جهان را جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنیم. اگر به اندازه‌ای توانمند باشیم که بتوانیم به هر جایی از دنیا سر بزنیم، این فهرست می‌تواند حاوی بی‌نهایت مقصد شگفت‌انگیز باشد؛ ولی در این مقاله، به فهرستی از ۱۵ مکان فوق‌العاده جذاب و جاهای دیدنی جهان اشاره می‌کنیم که باید قبل از مرگ حداقل یک بار از آن‌جا دیدن کنیم.

مجموعه اهرام ثلاثه جیزه، مصر

اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه مصر

این شگفتی ماندگار معماری که تنها بازمانده‌ی عجایب هفتگانه‌ی جهان شناخته می‌شود، دانشمندان را با نحوه‌ی شگفت‌انگیز ساخت خود و تالارهای تدفین مومیایی‌ها در بهت و حیرت فرو برده‌ است. مجموعه‌ی اهرام مصر که تقریبا متعلق به ۲۵۶۰ قبل از میلاد است، به مدت بیش از ۳۸۰۰ سال به عنوان مرتفع‌ترین سازه‌ی ساخت دست بشر شناخته می‌شد. تمام این عجایب و شگفتی‌ها باعث می‌شوند این مکان باستانی در فهرست مکان‌هایی قرار بگیرد که هر جهانگردی مشتاق سیاحت در آن‌ها است. شترسواری در مصر برای رسیدن به این اهرام خیلی جالب است، زیرا تنها راه رسیدن به آن همین شترها هستند. در حالی که این اهرام در دوران خود محور یک تمدن بودند. از شترسواری لذت ببرید!

استون‌هنج، انگلستان

استون‌هنج، انگلستان

استون‌هنج، انگلستان

سازه‌هایی با سنگ‌های ۲۵ تنی که به ادعای باستان‌شناسان به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش تعلق دارند، یکی دیگر از شگفتی‌ها و معماهای معماری دنیا را تشکیل داده‌اند که بسیاری از باستان‌شناسان از حل این معما شانه خالی کرده‌اند. باید از این مکان فوق‌العاده دیدن کنید و از مشاهده‌ی چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی غروب آفتاب که بر میان این سنگ‌ها پرتو می‌افکند لذت ببرید، و هم‌زمان به صدای راهنمای تور نیز گوش فرا دهید که حاوی اطلاعات مفیدی درباره‌ی این مکان باستانی است.

گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحده

گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحده

گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحده

زیبایی وصف‌ناپذیر این دیوارهای صخره‌ای به طول حدودا ۳۲۲ کیلومتر که رود کلرادو را در بر گرفته‌اند، بدون حضور واقعی در ژرفای آن قابل درک نیست. سایه‌هایی که بر لایه‌های سنگ‌های آتشفشانی زیبای گرند کنیون نقش بسته‌اند و تا غروب آفتاب قابل دیدن هستند، صحنه‌هایی واقعا باشکوه به نمایش می‌گذارند.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین نیز که یکی دیگر از عظیم‌ترین سازه‌های مهندسی به دست بشر به شمار می‌رود، بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شد؛ این دیوار چشم‌انداز گسترده و کاملی را از مناظر کوهستان باشکوه اطراف در برابر چشم‌های حیرت‌زده‌ی گردشگران به نمایش می‌گذارد. دیوار بزرگ چین که به عنوان مجموعه‌ای از استحکامات دفاعی جهت پیشگیری از حملات از سمت شمال و کنترل مسیرهای تجاری نظیر جاده‌ی ابریشم ساخته شده بود، امروزه به مکانی اعجاب‌انگیز تبدیل شده است که همه‌ی عاشقان تاریخ و طبیعت را به سمت خود می‌کشد.

پارک‌ ملی ردوود، ایالات متحده آمریکا

پارک‌ ملی ردوود، ایالات متحده

پارک‌ ملی ردوود، ایالات متحده

درختان غول پیکر پارک ملی ردوود در شمال کالیفرنیا با ارتفاع بیش از ۲۷ متر – که برخی از آن‌ها نزدیک به ۹۰ متر ارتفاع دارند، بلندترین گونه‌های در حال رشد موجود در جهان هستند – به همین جهت، پارک ملی ردوود چشم‌انداز طبیعی حیرت‌انگیزی را خلق کرده است که نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید.

جاهای دیدنی دنیا که باید دید (قسمت دوم)

جاهای دیدنی دنیا که باید دید (قسمت سوم)

تمامی محتوای موجود در سایت نیلز مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و ممکن است فیلم و سریال های خارجی سانسور داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*